BLOG

Orice hotel, SPA sau pensiune își dorește să primească doar complimente. Acest lucru este posibil doar dacă oferă clienților servicii de cea mai bună calitate. De aceea, fiecare detaliu, oricât de mic ar fi, contează. Chiar dacă anumite lucruri vi se pot părea neimportante, clienții le pot observa și poate fi deranjant pentru aceștia.
Lista prezentată mai jos conține cele mai comune complimente și plângeri făcute de clienți în hoteluri. Cu ajutorul acestor plângeri și comentarii, ne putem da seama de părțile bune și cele mai puțin bune ale industriei turismului și ale serviciilor hotelurilor.


Cele mai comune complimente


1. “Serviciile au fost foarte bune și șederea noastră a fost relaxantă.” Acest comentariu le spune pe toate: Serviciile au fost exemplare iar clienții s-au relaxat foarte mult atât cât au stat.
2. “Facilitățile mi-au plăcut foarte mult. ”Nu trebuie să subestimați micile facilități pe care le oferiți. Internet gratuit cu viteză bună, cafea proaspătă dimineața și halate confortabile de baie. Toate aceste mici detalii pot schimba viziunea clienților despre hotelul dumneavoastră.
3. “Hotelul a meritat banii pe care i-am plătit” Orice manager de hotel dorește să audă acest lucru. Acest comentariu arată că șederea lor a meritat fiecare bănuț, indiferent de cost.
4. “Cel mai bun bufet. ” Fiecare bucătar își dorește să audă acest compliment. Multe persoane dau note unui hotel bazându-se pe calitatea mâncării inclusă în ofertele de tip bed & breakfast.
5. “Pot să îmi aduc animalele și copii.” Dacă amenajați locuri de joacă pentru copii și zone pentru animale veți câștiga mai mulți clienți dintre cei care au copii sau animale.
6. “Staff-ul a fost foarte drăguț și ne-a ajutat cu fiecare cerință pe care am avut-o” Personalul unui hotel este la fel de important cum este și calitatea camerelor. Multe hoteluri de 5 stele au de pierdut dacă au angajați care nu sunt extra amabili cu clienții.

 

Cele mai comune plângeri

1. “Camera nu a fost destul de curată.” Nu vă lăsați clienții să doarmă în camere care nu sunt curate sau în paturi nefăcute. De asemenea, prosoapele și halatele trebuie să fie spălate și schimbate în fiecare zi sau la două zile.
2. “Patul nu a fost confortabil.” Dintre toate facilitățile oferite de un hotel, patul este cel mai important.
3. “ Nu ne-a plăcut mâncarea. ” Dacă primiți o astfel de plângere este cazul să vă schimbați bucătarul șef. De asemenea este important să oferiți un meniu cu cât mai multe tipuri de mâncare pentru a le lăsa clienților posibilitatea să aleagă un meniu care li se potrivește. Încercați să aveți și meniuri pentru copii și pentru vegetarieni sau diabetici.
4. “A trebuit să așteptăm prea mult pentru servicii” Clienții își doresc să primească ceea ce au cerut în cel mai scurt timp posibil. De aceea, este foarte important să aveți destui angajați și fiecare să își respecte programul și să își îndeplinească sarcinile în timp util.
5. “Priveliștea nu a fost satisfăcătoare. ” Un hotel, un SPA sau o pensiune de succes le oferă clienților o mică escapadă din stress-ul lor cotidian. Pentru acest lucru, priveliștea este foartă importantă. Încercați să amplasați clădirea astfel încât clienții să vadă marea, muntele sau pur și simplu să aibă o priveliște frumoasă.
Aceste complimente și plângeri trebuie să fie luate în considerare de fiecare dată când vă doriți să atrageți noi clienți, sau să îi faceți pe cei vechi să revină.

Fiecare dintre ele este importantă și vă poate spune multe despre serviciile pe care le oferiți. Pentru a primi un rating cât mai bun și complimente, trebuie să asigurați servicii de calitate ireproșabilă. Fiecare detaliu este important și poate schimba opinia clientului despre hotelul sau pensiunea dumneavoastră.

Clienții observă micile detalii și servicii, mâncarea, calitatea saltelei și a prosoapelor, precum și curățenia din cameră. De aceea, este foarte bine să aveți grijă de detalii. Dacă pe lângă prosoape de calitate adăugați și halate pufoase pentru oaspeți, deja veți fi mult peste competiție. Totul trebuie să fie perfect ca să fie pe gustul tuturor. 


Nicoleta Ciobanu

Printre pasiunile ei se numără călătoritul și scrisul.
De aceea îi place să scrie despre haine, bijuterii și multe alte subiecte captivante