BLOG

 

În ziua de azi, toată lumea face rezervări online urmărind cele mai bune și cele mai ieftine oferte. De aceea, poate fi greu să îți faci clienții să revină la hotelul tău. De multe ori, oamenii aleg ceea ce este mai ieftin și mai aproape de destinația lor sau de centrul orașului pe care îl vizitează.

Pentru a atrage cât mai mulți clienți și pentru a-i face pe aceștia clienți fideli poți urma sfaturile noastre prezentate mai jos.

Servicii de cea mai bună calitate

Înainte de a te gândi la alte trucuri și mici detalii prin care să îți păstrezi clienți, trebuie să te gândești la serviciile pe care le oferă hotelul tău. Dacă tu ai menționat că la hotelul tău clienți pot beneficia de anumite facilități, atunci trebuie să fii sigur că oferi acele facilități.

Dacă hotelul tău are Wi-Fi gratuit, nu le poți spune clienților tăi timp de 5 zile că nu funcționează internetul. Atunci când există o problemă tehnică, aceasta trebuie rezolvată imediat. Dacă rezolvi defecțiunea rapid, clienți tăi vor înțelege că a fost o problemă și te vor aprecia pentru că ai dovedit că îți pasă de ei.

De asemenea, tot ceea ce ai menționat în ofertă sau în broșura de prezentare trebuie să se regăsească și în serviciile tale. Clienții vor fi dezamăgiți dacă lipsește una dintre facilitățile pe care ei au văzut-o pe site-ul hotelului sau pe alt site de rezervări online unde hotelul era listat. Dacă îți dorești să ai clienți fideli, oferă-le acestora cele mai bune servicii ca să aibă un motiv să revină la hotelul tău.

Totul trebuie să fie impecabil. Camerele și băile trebuie să strălucească de curățenie. Clienții trebuie să găsească în fiecare zi prosoape și halate pufoase și curate în baie, precum și așternuturi noi pe paturi.

 

Nu trata clienții ca pe un număr de cameră

Nu există nimic mai enervant decât să auzi că ești clientul acela din camera 15. De aceea, este foarte important să îți tratezi clienții ca pe niște oaspeți, nu ca pe niște numere pe care le memorați. Cunoaște-i atunci când vin la recepție. Întreabăi-i diverse lucruri, printre care și tipul de mâncare pe care îl preferă sau dacă au alergii.

Așa vei putea să asociezi numele mai ușor cu ei și vei reține detalii importante despre clienții tăi. Nu ezita să îi întrebi dacă se simt bine și dacă au nevoie de ceva. Vor aprecia atenția cu siguranță. Reține-le numele și folosiește-l când vorbești cu ei.

O atmosferă cât mai plăcută

Orice client al unui hotel își dorește să aibă parte de o atmosferă relaxată, plăcută. Pentru a le oferi acest lucru încearcă să faci ca hotelul tău să pară ca acasă. De sărbători respectă tradițiile iar în restul timpului pune lumânări calde sau aprinde șemineul iarna.

Angajații sunt cei care pot să transforme atmosfera. Dacă ei se comportă amabil și au un ton cald, oaspeții vor aprecia și vor reveni pentru a beneficia de aceași căldură.

Feedback-ul este cel mai important

Roagă-ți clienții să scrie un feedback după ce pleacă de la hotel. Aceștia îl pot posta și pe pagini de socializare sau pe site-uri de rezervări pentru a fi văzut și de alți clienți. Atunci când citești feedback-ul vei observa ce lipsește din hotelul tău, dar și ce servicii au fost apreciate.

 

Detaliile contează

Majoritatea clienților apreciază micile detalii. Lasă-le bomboane în cameră înainte să se cazeze, de exemplu. De asemenea, dacă este aniversarea lor, poți să le oferi o sticlă de șampanie din partea casei. Un bilet scris de mână lăsat la începutul șederii este de asemenea apreciat. Micile facilități precum prosoape și halate extra pufoase, șampon și săpun trebuie să existe în fiecare baie și trebuie să fie schimbate în fiecare zi. 

După ce au plecat de la hotelul sau pensiunea ta, poți să le trimiți un email în care să le mulțumești pentru șederea lor, să le ceri un feedback și să menționezi că dacă revin au un anumit discount sau facilități mai bune. Astfel, vor observa că îți pasă și vor reveni cu drag.

Dacă aplici aceste sfaturi vei observa că mulți clienți vor deveni fideli. Desigur, cu cât vin mai des, cu atât trebuie să aibă mai multe beneficii. Sunt multe alte lucruri pe care le poți face pentru a îți face clienții fideli. Ideea de bază este să îi cunoști, să știi ce le-a plăcut și ce le-a displăcut la hotelul sau pensiunea ta. Astfel, vei putea să le oferi atenție personalizată și să fii sigur că vor reveni.


Nicoleta Ciobanu

Printre pasiunile ei se numără călătoritul și scrisul.
De aceea îi place să scrie despre haine, bijuterii și multe alte subiecte captivante